kanji a.k.a closer by chainsmoker

Lanang :

Woi, aku ni baek-baek be sebelum ketemu kau ni,

sekarang aku ni mabok teros, oi ini ni masalah, tapi aku biaso be si

Woi, kasih tau dulur-dulur kau tuh, bagus men nak kumpul,

tapi ye, aku dak galak nak ketemuan lagi samo mereka.

reff :

Aku ni tau, kau sakit ati, lah minggat pake mobil buruk, tapi  sudah 4 taon, kau di diemi be kan,

nah sekarang kau lah cantek, di kelab hotel dan

aku dak acak berenti,

dak, dak acak berenti

jadi dek, sini deket deket kakak be, kau duduk di belakang mobil bae.

Nah aku tau kau dak sanggop gigit dewek tato (gilo apo) di bongkok kw. ambek be langsung lamat di bucu mobil itu yang kw dapet manak dari kawan sekamar kw (nah gilo)

kito nih dak acak nak tuo.

kito nih dak acak nak tuo

kito nih dak acak nak tuo

Betino :

Kau nih tambah belagak be semenjak terakhir ketemuan

aku lupo e, ngapo aku ninggalke kau dewean,

lah dak renang lagi aku ni.

netap, dan main lagu dari mpok blink 182

eh taunyo mati di tuscon, tapi dak apo apo lah

*balek ke reff.

hahahah, semoga dengan lagu ini, saya semakin mencintai bahasa leluhur

saran dan kritik sangat dibutuhkan untuk lirik yang semakin dalam. hhhhh 😄

kesimpulan : bahasa palembang bukan bahasa yang romantis.

Leave a Reply

